Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO (search engine optimization) on lihtsamalt öeldes teie veebilehe esiletulek läbi erinevate otsingumootorite ning seeläbi liikluse suurenemine teie kodulehel. Valdav enamus kasutajaid leiab huvipakkuva läbi Google, tänapäeva kõige suurema otsingumootori. Google otsingus esile tulemine on väga oluline vahend oma ärieesmärkide saavutamisel!
Miks veebilehte optimeerida?
- Olete nähtav. Inimesed ei vaata otsingutulemustes kaugemale kui esimene lehekülg.
- Suureneb orgaaniliste veebilehe külastajate arv.
- Aitab vähendada makstud otsingutulemuste kliki hinda.
- Konkurentsieelis. Kui konkurent tahab teie veebilehest otsingus mööda saada, siis ta peab rohkem pingutama, kui teie oma lehe puhul tegite.
- Pikaajalised tulemused. Optimeerimisse panustatud aeg ja investeeringud annavad tulemusi väga pikka aega.
- Väike ajakulu. Optimeerimist saab siduda muude turundustegevustega.
Kuidas veebilehte optimeeritakse?
Veebilehe sisene optimeerimine (on-page SEO)
Veebilehe sisene optimeerimine sisaldab endas muuhulgas teie lehe jaoks õigete märksõnade lisamist sisutekstidesse, sisulehtede omavahelist ristlinkimist ning õigete metaandmete lisamist. Oluline on, et külastaja jääks sisu lugema ning viibiks lehel võimalikult kaua. Sisu peab andma tõuke järgmiseks tegevusteks – call to action tegevuste lisamine lehele (koostöö, ost jne.) Samuti peab veebilehe sisest optimeerimist teostades vaatama üle kõik tehnilised näitajad. Väga olulisel kohal on mobiilisõbralikkus, kiirus, lugemismugavus jne.
Veebilehe väline optimeerimine (off-page SEO)
Veebilehe väline optimeerimine sisaldab endas kodulehe reklaami ja turundust väljaspool oma veebilehte. Tähtsad on viitavad lingid teistelt lehtedelt nagu näiteks bännerid, lingid portaalides ning sotsiaalmeedia oskuslik ärakasutamine (mängud, reklaamid jne). Mida tuntum ja suurem on viitav leht (nt Delfi), seda usaldusväärsem ta otsingumootorite silmis tundub. Väljaspoolt kodulehele viitavad lingid ei tohiks mingil juhul tekkida korraga ja üleöö. Google arvab, et tegu on spämmiga ja näitajad kukuvad sootuks. Seetõttu tuleb väliseks optimeerimiseks varuda kannatust ja aega. SEO optimeerimise lõpptulemuse saavutamine võtab aega 5 – 6 kuud, kuid positiivset mõju hakkab see avaldama palju kiiremini. Juba paar nädalalt pärast veebilehe optimeerimist on esimesed tulemused näha.
Mida meie pakume?
Tehniline analüüs ja optimeerimine
Kontrollime veebilehe laadimiskiirust. Kui see on aeglasem kui Googlile meeldib (avanemiskiirus rohkem kui 3 sekundit), siis viime sisse muudatused sisuhalduse platvormis, optimeerime pildifailid, alamlehed ja vajadusel kogu andmemahu. Kontrollime üle mobiilivaated ning testime kasutajakogemust.
Märksõnade analüüs
Teostame märksõnaanalüüsi, et teada saada, milliste sõnade/fraaside abil inimesed reaalselt valdkonnaga seotud informatsiooni otsivad. Tihti erinevad need sõnadest, mida ettevõtted ise igapäevaselt kasutavad. Nii saame teada, milliseid märksõnu veebilehe sisus ja metaandmetes kasutada. Uurime milliseid märksõnu kasutavad konkurendid ja kuidas antud infot teie veebilehe jaoks rakendada.
Sisu muudatused
Märksõnade analüüsi põhjal saab sisutekstide sõnastust ja struktuuri muuta nii, et see oleks otsingumootoritele paremini mõistetav. Aitame kodulehe haldajal viia sisutekstid, pealkirjad ja võtmesõnad omavahel kooskõlla, kasutades selleks saadud märksõnade nimekirja. Lisame piltidele vajalikud ALT tekstid, et tuleksite oma lehega välja ka pildiotsingutes. Lisame veebilehesisese viitamise olulistele alamlehtedele. Viitamine parandab kasutajate kasutajakogemust, soov lehel viibida pikeneb.
Viitamine
Otsime üles lehel olevad katkised viited, mis põhjustavad halba kasutajakogemust ja raiskavad otsingumootorite robotite ressurssi. Samuti kontrollime Google poolt leitud teistelt veebilehtedelt teie lehele suunavaid viiteid. Kuna spämm-viited kahjustavad teie domeeni autoriteeti, anname Googlile teada, et neid vihjeid ei arvestataks. Lisaks vaatame, et vanemate veebilehe versioonide viitavad lingid oleksid korralikult ümbersuunatud praeguse veebilehe olulisele sisule.
Google Ads reklaam
Koostöös teie ettevõttega loome Google Ads’i reklaamkampaaniaid, teostame pidevat kampaaniahaldust ning optimeerimist. Kasutame ainult neid märksõnu, mis on potentsiaalselt kõige tulusamad teie tootele või teenusele. Lisaks määratleme vajadusel ka keele, asukoha ning ajalised näitajad (kindlad päevad, kellaajad jne). Parimate tulemuste saavutamiseks testime erinevaid märksõnu ja fraase, eemaldame ja muudame mittetoimivad kampaaniad. Tulemusi saame mõõta reaalajas ning statistika raportite abil on lihtne jälgida reklaamide efektiivsust ning tulusust.
Monitooring
Monitoorime pika ajal vältel regulaarselt tehtud tööde mõju ja jälgime muudatusi algorütmides, et saaksime vajadusel teha korrektuure seal kus vaja. Anname uusi ideid, kuidas edaspidi toimida, sest kokkuvõttes peab veebileht jääma loomulik ja usaldusväärne ning reklaamid hetkega pilkupüüdvad. Veebilehe optimeerimise taktikaid ja reklaame tuleb kasutada järjepidevalt. Google hindab lehti, kuhu lisatakse uut sisu regulaarselt.