Kodulehe optimeerimine – kuidas SEO abil tasuta Google’is konkurente edestada

Digiturunduse maailmas loeb iga klikk, iga otsing ja iga veebilehe külastus. Kui oled ettevõtja, blogija või turundaja, siis tead, kui oluline on olla Google’i otsingutulemustes esirinnas. Siin tuleb mängu SEO ehk otsingumootori optimeerimine – võimas veebivahend, mis võib sinu veebilehe tõsta konkurentidest kõrgemale ilma, et peaksid kulutama varanduse reklaamidele.

Unsplash, Web Systems, kodulehe optimeerimine, kodulehe SEO
Foto: Unsplash

Selles blogipostituses sukeldume SEO maailma, et leida viise, kuidas kodulehe optimeerimine aitab tasuta Google’is konkurente edestada. Alates märksõnade strateegiast kuni sisu loomiseni, tutvume SEO põhitõdedega, mis aitavad sul jõuda just nende inimesteni, kes sinu teenuseid või tooteid otsivad. Olgu sinu eesmärgiks müügi suurendamine, brändi tuntuse kasvatamine või suurem nähtavus internetis – SEO-st sa mööda ei pääse. Seejuures ei tasu karta abi küsida spetsialistidelt, et tulemus saaks ootuspärane.

SEO tähtsus ja selle mõju kodulehe nähtavusele otsingumootorites

SEO ehk otsingumootori optimeerimine on digitaalse turunduse üks nurgakivi. Selle tähtsus ja mõju on märgatav, eriti kui räägime kodulehe nähtavusest ja positsioonist otsingumootorites. Enamik kasutajaid alustavad oma veebi teekonda otsingumootorist, neist populaarseim on endiselt Google. 

SEO on see osa veebilehest, mis aitab sinu veebilehel silma paista interneti lõputus avaruses. SEO on kombinatsioon tehnoloogiast ja loovusest, mis hõlmab märksõnade optimeerimist, kvaliteetse sisu loomist ja veebilehe tehnilist täiustamist, et vastata otsingumootorite keerukatele algoritmidele. Hästi teostatud SEO tähendab suuremat nähtavust ja kõrgemaid positsioone otsingutulemustes.

Kui sinu veebileht on optimeeritud lähtuvalt sihtrühma otsingupäringutest, on suurem tõenäosus, et lehele jõuavad just need potentsiaalsed kliendid, kes on huvitatud sinu pakutavatest toodetest või teenustest. Seega, SEO ei ole lihtsalt veebilehe optimeerimine. See on osa äri kasvustrateegiast.

Mida sa näed Google’i otsingus?

Kõigepealt tuleb mõista, et Google on siiski äriettevõte, mille eesmärk on tulu teenida ning see peegeldub ka otsingumootori struktuuris. Nimelt kuvatakse esimesena tasulised reklaamid, mida on võimalik osta nii sul kui ka su konkurentidel ja isegi ettevõtetel teistest valdkondadest kindlatele märksõnadele. Kindlasti on ka tasulistel reklaamidel turunduses oma koht, ent täna sellesse arutellu ei lasku.

Tavaliselt on kuni viis esimest otsingutulemust tasulised reklaamid. Neid võib olla ka vähem juhul, kui antud märksõnale ei ole nii palju konkureerivaid reklaamijaid. Nendest annab märku otsingutulemuse juures kuvatav märksõna Sponsored.

Kuvatõmmis Google’st

Alles seejärel tulevad orgaanilise otsingu tulemused. SEO mõjutabki just neid ja kuigi tasulise reklaami vastu ei saa, siis paljud kasutajad on skeptilised ning eelistavad orgaanilisi tulemusi. Selle tõttu on iga pingutus SEO parendamiseks alati kasulik.

Kuvatõmmis Google’st

Ülevaade SEO põhikomponentidest ja nende mõjust

Kvaliteetse SEO teostuse aluseks on põhikomponentide mõistmine, et veebilehe edukust internetis suurendada. SEO tööde käigus tuleks kaaluda märksõnade optimeerimist, kvaliteetse sisu loomist, tehnilist SEO-d, kasutajakogemust ja linkide ehitamist. 


Märksõnade optimeerimine tagab, et veebileht vastab sihtrühma otsingupäringutele, muutes lehe kasutajatele lihtsamini leitavaks. Näiteks, kui sinu koduleht räägib koristusteenusest, siis tasub kasutada märksõnu nagu ‘koristusteenus’ ja ‘puhastusteenus’, mis on spetsiifilisemad, kui lihtsalt ‘koristamine’. Kvaliteetne sisu hoiab külastajaid lehel kauem, vähendades tagasilöögi määra (inglise keeles bounce rate) ja suurendades kaasatust (inglise keeles engagement), mis on olulised tegurid otsingumootorite reitingu kujunemisel.

Kuvatõmmis ahrefs.com

Tehniline SEO, mille alla kuuluvad näiteks veebilehe kiirus, mobiilisõbralikkus ja andmete struktuur, tagab, et otsingumootorid saavad lehte tõhusalt indekseerida. Kasutajakogemus on külalise lehel viibimise kogemuse juures kõige olulisem, kuna see mõjutab otseselt külastajate rahulolu ning kandub üle nende ostuotsustesse ja brändisoovitustesse. Kui veebileht piisavalt kiiresti ei lae või on info jagatud lehtede vahel ebaloogiliselt ja külastaja ei leia endale vajalikku teavet, on üsna tõenäoline, et külastaja sinu kodulehelt päringuni ei jõua.

Lõpuks tuleb tähelepanu pöörata ka linkide ehitamisele, et tõsta lehe positsiooni otsingumootorite silmis. Kvaliteetsed ja asjakohased tagasilingid (inglise keeles backlinks) näitavad otsingumootoritele, et lehe sisu on usaldusväärne ja külastajatele väärtuslik. Kui esimesed komponendid on lehesisesed SEO tegevused, siis linkide puhul on võimalik teha ka välist SEO-d.

Kõik need komponendid mõjutavad seda, kuidas sinu veebileht otsingutulemustes positsioneerub. Mida tõhusam SEO, seda suurem nähtavus otsingumootorites ja rohkem potentsiaalset liiklust lehele.

SEO alused ja märksõnade valik

Veel enne, kui suure tuhinaga kodulehel kõike parandama hakata, tuleks hoog maha võtta ning teostada kodulehe ja märksõnade analüüs. Kodulehe analüüsist selgub, mida on võimalik kodulehel selle optimeerimiseks ära teha. Märksõnade analüüs annab ülevaade kasutajate otsitavatest märksõnadest, mida tasuks enda kodulehe sisuski kasutada.

Kuvatõmmis ahrefs.com

Märksõnade analüüsi põhjal kujuneb välja nimekiri märksõnu, mida kasutajad võivad sinu valdkonnaga seoses otsida. Mida suurem on otsingumaht märksõnadele, seda suurem tõenäosus, et jõutakse ka sinu lehele, kui oled SEO teinud kvaliteetselt. Seejuures on ka sinu konkurentidel motivatsiooni oma positsiooni parandada ehk SEO puhul peab tõdema, et tegemist on järjepideva protsessi ja vaat et võitlusega. Lisaks muudatused otsingumootorite algoritmides, mis võib ka kodulehe haldurile lisatööd tuua, et kätte võidetud positsiooni mitte kaotada.

Kuidas valida efektiivseid märksõnu, mis suurendavad liiklust

Töötavate märksõnade valimine nõuab põhjalikku analüüsi ja strateegilist planeerimist. Märksõnad peavad vastama külastajate otsitule, aga olema relevantsed ka ettevõtte seisukohast. Kuidas siis valida just need õiged märksõnad, mis ostjad uksele koputama tooks?

1. Mõista oma sihtrühma – kes on need inimesed, kes sinu toodet või teenust ostavad? Ürita mõelda nagu oma klient – milliseid sõnu kasutaksid, kui ei oleks valdkonnaspetsialist.

Kuvatõmmis ahrefs.com

2. Uuri märksõnade mahtu – kasuta veebitööriistu nagu Google Keyword Planner, SEMrush või Ahrefs, et määrata märksõnade otsingumahtu. Google Trends võib aidata tuvastada märksõnade populaarsuse muutust ja trende.

3. Võta arvesse konkurentsi – kui sinu leht on alles uus, siis tasuks eriti konkurentsitihedatest märksõnadest hoiduda, sest veebilehe muud parameetrid on veel liiga nõrgad, et tugevat tulemust teha. Vali ka spetsiifilisemaid pikemaid märksõnu, millele on küll vähem konkurentsi, ent millele on lihtsam sihitud liiklust tekitada.

Kuvatõmmis ahrefs.com

4. Kasuta ainult asjakohaseid märksõnu – kindlasti ei tasu kasutada populaarseid märksõnu lihtsalt nende populaarsuse pärast, kui need ei haaku sinu ettevõtmisega. Ei ole neist märksõnadest kuidagi kasu, kui sinu sihtgrupp neid sinuni jõudmiseks otsingumootoris ei kasuta. Kui pakud koristusteenust, aga tolmuimejaid ei rendi, siis ei tasu klienti eksitada ja kasutada märksõna “tolmuimeja rent’”

5. Katseta ja kohanda – katseta erinevaid märksõnu ja jälgi nende mõju veebilehe liiklusele. Kasuta Google Analyticsit ja muid analüütika tööriistu, et jälgida märksõnade toimivust ja teha vajadusel muudatusi.

Valitud märksõnu kasutades saab optimeerida kodulehe tekste, pealkirju, meta andmeid, kodulehe URL-e ja piltide alt-tekste. Pealkirjade puhul tasub meeles pidada, et kasutama peaks erineva taseme alapealkirju ning URL-e optimeerides tasub jääda võimalikult lühikeseks.

Efektiivsete märksõnade valimine on pidev protsess, mis nõuab pidevat jälgimist ja kohandamist vastavalt muutuvatele trendidele ja kasutajate käitumisele. Keskendudes asjakohastele ja sihitud märksõnadele, saad suurendada oma veebilehe nähtavust otsingumootorites ja püüda rohkem kvaliteetset liiklust.

Tehniline SEO ja kodulehe optimeerimine

Kodulehe tehniline SEO on protsess, mis keskendub veebilehe struktuuri ja infrastruktuuri optimeerimisele. See tagab veebilehe parema indekseerimise ja kõrgema positsiooni otsingumootorite tulemustes. Tehniline SEO hõlmab mitmeid olulisi elemente, mis on vajalikud selleks, et otsingumootorid nagu Google saaksid lehte lihtsamini lugeda ja mõista.

Kodulehe kiiruse optimeerimine ja teised tehnilised parameetrid

Üks peamisi tehnilise SEO aspekte on veebilehe laadimiskiirus. Kiiresti laadivad lehed pakuvad paremat kasutajakogemust ja on otsingumootoritele meelepärasemad. Tarbijad on harjunud infot saama kiiresti ning lihtsasti ning sellest lähtuvalt ei viitsi keegi oodata kuni veebileht laeb. Veebilehti aitab kiirendada piltide optimeerimine, vahemälu kasutamine ja serveri ressursside tõhus haldamine.

Üha enam kasutajaid eelistab mobiilseid seadmeid veebisisu tarbimiseks ning seetõttu ei pääse mööda veebilehe mobiili versioonist. Mobiiliversiooni sisu ja kasutatavus mõjutavad veebilehe positsiooni otsingutulemustes. Seega on oluline, et sinu veebileht oleks täielikult optimeeritud mobiilseadmetele, pakkudes sujuvat kasutajakogemust ka nutitelefonides ja tahvelarvutites.

Turvalisus on veel üks oluline aspekt tehnilises SEO-s. HTTPS-protokolli kasutamine tagab andmete krüpteerimise ja suurendab veebilehe usaldusväärsust nii kasutajate kui ka otsingumootorite silmis. Korralikult struktureeritud HTML-kood aitab otsingumootoritel lehe sisu paremini mõista. Selleks tuleb kasutada asjakohaseid pealkirju (H1, H2 jne), lisada piltidele ALT tekstid ja luua loogiline URL-struktuur.

Robot.txt faili ja XML-sitemap’i kasutamine aitab otsingumootoritel mõista, milliseid lehti indekseerida. Need failid on olulised, et juhtida otsingumootorite robotid õigetele lehtedele ja vältida mitteolulise sisu indekseerimist. Vigade haldamine ja korrektsed suunamised vanadelt URL-idelt uutele, on samuti tehnilise SEO oluline osa. See tagab sujuva kasutajakogemuse ja aitab säilitada linkide väärtust.

Tehnilised aspektid nagu meta-tiitlid, kirjeldused ja URL-struktuur

Kodulehe meta-tiitlid, kirjeldused ja URL-struktuur on veidi loovam osa tehnilisest SEO-st, sest siin tuleb arvesse võtta ka kodulehe sisu, märksõnu ja kasutajate ootuseid info leidmise asukohtadele.

Meta-tiitlid on veebilehe pealkirjad, mis ilmuvad otsingumootori tulemustes ja veebilehitseja päises. Meta-tiitlid peaksid olema lühikesed (tavaliselt kuni 60 tähemärki) ja sisaldama peamisi märksõnu, mis kirjeldavad lehe sisu. Hea meta-tiitel on atraktiivne ja julgustab kasutajat klikkima, pakkudes samal ajal selget ülevaadet lehe sisust. Näiteks on koristusteenuse puhul pealkiri “Regulaarne koristusteenus professionaalsete koristajate poolt” palju informatiivsem kui pealkiri “Koristamine kodus”.

Kuvatõmmis Google’i otsingu meta-tiitlist

Meta-kirjeldused on lühikesed tekstilõigud (umbes 160 tähemärki), kus kirjeldatakse lehe sisu ja need ilmuvad otsingumootorite tulemustes meta-tiitli all. Meta-kirjeldused peaksid olema veenvad ja informatiivsed, sisaldama olulisi märksõnu ja kutsuma lehte külastama. Kuigi meta-kirjeldused ei mõjuta otseselt lehe reitingut, aitavad need kasutajal otsustada, kas lehele liikuda või mitte.

Kuvatõmmis Google’i otsingu meta-kirjeldusest

Selge ja loogiline URL-struktuur aitab nii kasutajatel kui ka otsingumootoritel mõista lehe sisu. Hea URL on lühike, sisaldab olulisi märksõnu ja järgib loogilist hierarhiat. Näiteks on URL „www.näide.ee/blogi/10-nippi-ahju-puhastamiseks“ palju informatiivsem ja kasutajasõbralikum kui „www.näide.ee/blogi/koristamine“.

Kuvatõmmis Google’i otsingu URL-ist

Kuidas luua külastajatele atraktiivset optimeeritud sisu

Kuigi SEO abil on võimalik oma lehe nähtavust kasvatada ja liiklust suurendada, siis klientide püüdmiseks peab ka sisu olema kvaliteetne ja asjakohane. Iga turundaja oskab kindlasti hinnata seda, millist sisu nende kodulehe külastaja ootab ja vajab ning milline teave aitab neid kodulehele meelitada.

Tarbijatele meeldib ikka oma ostuotsused teha iseseisvalt ja tunda, et müüja ei ole teda kuidagi mõjutanud. Ei taha keegi öelda, et langesin turunduse ohvriks või kaval kaupleja määris mulle midagi pähe. Sellest lähtuvalt tasuks sisu puhul keskenduda tarbijale olulisele infole – olgu selleks näiteks õpetus, kuidas tooteid kasutada, ülevaade toote/teenuse plussidest ja miinustest või mõni praktiline õpetus.

Kuidas optimeerida sisu?

  • Liigenda teksti ja kasuta alapealkirju – pikka ühes plokis teksti on keeruline lugeda ja järge pidada. Plokkidesse jaotatud tekst on silmasõbralikum ja lihtsam hoomata. Alapealkirjade kasutamine aitab lugejal meelepärase teema lihtsamini leida ning muudab sisu ka otsingumootorite robotite jaoks sõbralikumaks.
  • Kasuta loetelusid – loetelud ja nimekirjad aitavad olulist infot eristada ja struktureeritult esitada.
  • Ära unusta sisusse lisada märksõnu – optimeeritud sisu eeldab, et ka lehe sisus on valitud märksõna kasutatud. Täiendavalt tasub märksõna kasutada pealkirjas, meta-kirjelduses ning piltide kirjeldustes.
  • Lisa pilte ja muid visuaale – igasugune visuaalne materjal aitab infot illustreerida ja kinnistada. Kasuta näiteid, pilte ja graafikuid oma sisu ilmestamiseks.
  • Tooda regulaarselt uut sisu – nii on sinu klientidel rohkem põhjust kodulehele uuesti ja uuesti tulla. Kaalu lehele blogi või uudiste sektsiooni lisamist, mis võimaldab regulaarset sisu toota. Blogis saad kajastada ka enda valdkonnaga seotud teemasid, mis võivad kliendile põnevad olla.

Väline SEO ja lingiehitus

Väline SEO, seal hulgas linkide ehitamine, on see osa otsingumootori jaoks optimeerimisest, mida saad teha oma lehe väliselt. Need tegevused enamasti nõuavad rohkem tööd ja vaeva, sest eeldavad teiste osapoolte tegevusi või nõusolekuid. Ent sedagi tööd ei tasu peljata, sest kasu võib olla märkimisväärne. 

Välise SEO alla kuuluvad sellised tegevused nagu tagasilinkide loomine, sotsiaalmeedia turundus, koostöö mõjuisikutega ning sisuturundusartiklid. Mitmed nendest tegevustest on tihedalt seotud ka turundusmaterjalidega, mis näitab hästi, kui läbipõimunud on turunduse erinevad aspektid.

Kvaliteetsete tagasilinkide loomine

Linkide ehitamine on protsess, kus aktiivselt otsitakse võimalusi saada tagasilinke ehk backlinke veebilehele. See on üks kõige keerulisemaid ja olulisemaid aspekte SEO-s. Mida tasub silmas pidada?

  • Loomulikud lingid: Parimad lingid on need, mis saadakse orgaaniliselt, kui inimesed jagavad sinu sisu, sest see on neile kasulik ja nad eeldavad, et ka neid ümbritsevatele inimestele. Loomulikud lingid on tõestuseks sellest, et lehe sisu on väärtuslik ja huvitav, mis omakorda suurendab veebilehe usaldusväärsust ja nähtavust.
  • Kvaliteetne sisu: Paku väärtuslikku, informatiivset ja kaasahaaravat sisu, mis innustab teisi veebilehti sinu lehele viitama. Sisu, mis pakub ainulaadset teavet, uuringuid või arvamusi, meelitab loomulikult ligi linke teistelt veebilehtedelt.
  • Kataloogide ja ärikataloogide kasutamine: Registreerimine asjakohastes kataloogides võib aidata saada tagasilinke. Vali kataloogid, mis on seotud sinu valdkonnaga ja millel on hea maine, et tagada linkide kvaliteet ja asjakohasus.
  • Kvaliteet, mitte kvantiteet: Eesmärk on luua kvaliteetseid linke usaldusväärsetelt ja asjakohastelt veebilehtedelt, mitte lihtsalt suurel hulgal linkidel. Need lingid on otsingumootoritele oluline märk sellest, et sinu veebileht on usaldusväärne ning vastab valdkonnale.

Linkide ehitamine on aeganõudev ja järjepidev protsess, kuid see on ülioluline veebilehe SEO edukuse jaoks. Kindlasti jälgi, kuidas loodud lingid toimivad ning kuidas need mõjutavad sinu veebilehe liiklust ja positsiooni otsingumootorites.

Dofollow vs nofollow lingid

Siinkohal tulevad mängu dofollow lingid ja nofollow lingid. Dofollow linke võtavad otsingumootorid arvesse lehti indekseerides ning need aitavad sinu kodulehel konkurentidega võrreldes esile tõusta. Dofollow linkide puhul on tegemist sisuga, mis lisavad sinu kodulehele usaldusväärsust ning annavad tarbijale väärtuslikku lisainfot. Nofollow linkide puhul aga jätavad otsingumootorid need tähelepanuta ja sellest tulenevalt ei mõjuta need ka SEO-d.


Millest selline erinevus? Kui SEO ja otsingumootorid 2000.aastate alguses alles arenemisjärgus olid, avastasid nutikamad, et oma linke populaarsete veebilehtede ja blogide kommentaariumitesse jättes annavad need Google’i silmis parema positsiooni. Sellise spämmimise vähendamiseks hakkasid otsingumootorid alates 2005.aastast eristama nö väärtuslikke ja mitteväärtuslikke linke. Nofollow lingid ei ole ainult kommentaariumitesse postitatud lingid, aga ka Wikipediast, Youtubest ja Redditist välja suunavad lingid.

Kuhu lingid paigutada?

Otsingumootoritel on palju erinevaid reegleid, mille alusel lehti indekseeritakse. Ei piisa vaid sellest, et sinu lehel on lingid olemas, mõelda tuleb ka nende paigutusele ja ankurtekstidele.

Lingid tasub paigutada veebilehe põhiosasse ning mida kõrgemal link on, seda parem. Otsingumootori jaoks on oluline, et külastaja märkaks linki ja mida varem, seda parem. Näiteks paljud külastajad üldse ei jõuagi lehe lõppu ehk blogipostituse lõpus või jalusesse paigutatud link võib saada oluliselt vähem tähelepanu.

Lisaks lingile ja selle asukohale, tuleb valida ka konkreetsed sõnad, mida linkida. Otsingumootorid jälgivad, et ankurtekst viitaks selgelt lingitu sisule. Näiteks ankurtekst “10 nippi ahju koristamiseks” on oluliselt informatiivsem ankurtekst nii külastajale kui ka otsingumootorile, kui ankurtekst “see blogipostitus”. Heal lingil on ka asjakohane ja kirjeldav ankurtekst.

SEO turunduslikud tegevused

Ka erinevate turunduslike tegevustega on võimalik kodulehe nähtavust parandada. Lihtsalt öeldes saab Google tänu sellele aru, et päris inimesed räägivad antud veebilehest ja pakutavatest toodetest või teenustest.

SEO seisukohast on äärmiselt oluline oma kodulehe sisu võimalikult palju levitada. Nii on oluline roll ka ettevõtte sotsiaalmeedial. Sinna ei tasu teha lihtsalt postitusi ettevõttes toimuvast, vaid viidata ka kodulehele. Just selle tõttu on hea, kui kodulehel on olemas aktiivne blogi, mille linke on võimalik jagada. See julgustab kliente kodulehele tihedamini minema.

Täiendavalt on võimalik erinevatesse uudisportaalidesse soetada sisuturundusartikleid. See on võimalus suure sihtgrupini asjaliku infoga jõuda. Samuti saad selliste artiklite kaudu luua väärtuslikke tagasilinke, sest uudisteportaalid on usaldusväärsed infoallikad otsingumootorite jaoks. Hästi kirjutatud ja põhjalikud artiklid aitavad tõsta brändi tuntust ja positsiooni valdkonnas. See omakorda suurendab usaldusväärsust nii kasutajate kui ka otsingumootorite silmis.

Jälgimine ja analüüs

Kui koduleht on optimeeritud, siis sellega töö ei lõpe, sest veebikeskkond on pidevas muutuses, konkurendid teevad tööd oma lehtede parendamiseks ning Google’i otsingutulemuste positsioon on pidevalt ohus. Selle tõttu on eriti oluline, et SEO-d võetakse kui järjepidevat tööd ning lehe olukorda mõõdetakse ja analüüsitakse regulaarselt.

Foto: Unsplash, Google Analytics

Tööriistad ja meetodid SEO edukuse jälgimiseks

SEO edukuse jälgimiseks on mitmeid tööriistu. Nende kasutamine on hädavajalik, et raske tööga kätte võidetud tulemust mitte käest lasta. Tasuta saab monitoorimiseks kasutada tööriistu nagu Google Analytics ja Google Search Console. 

Google Analytics pakub üksikasjalikku teavet külastajate käitumise, liikluse allikate, lehe vaatamiste ja konversioonide kohta. Google Search Console aitab jälgida veebilehe nähtavust Google’i otsingutulemustes, andes teavet otsingupäringute, lehe positsioonide, klikkimise määra (CTR) ja indekseeritud lehtede kohta.

Jälgi, kuidas sinu valitud märksõnad toimivad otsingumootorites, kasutades tööriistu nagu SEMrush või Ahrefs. Ole kursis märksõnade positsioonide muutustega, et mõista, kuidas sinu SEO strateegia mõjutab sinu veebilehe nähtavust.

Backlinkide analüüsiks kasuta tööriistu nagu Moz Link Explorer või Ahrefs, et jälgida saadud backlinke ja hinnata nende kvaliteeti ja asjakohasust. Hea tagasilink viitab usaldusväärsele ja teemakohasele veebilehele, vastab dofollow tingimustele ning ideaalis on sinu veebilehele lisatud esimest korda. Süvene kaotatud ja uute linkide dünaamikasse, et mõista, kuidas need mõjutavad sinu veebilehe positsiooni.

Ära unusta jälgida ka tehnilist SEO-d, sest platvormid ja pluginad uuenevad pidevalt ning võivad mõjutada sinu veebilehte. Google PageSpeed Insights võimaldab jälgida lehe laadimiskiirust ja tuvastada võimalikke probleeme. Kasuta Google Mobile-Friendly Testi, et olla kindel, et leht on optimeeritud ka mobiiliseadmetele.

Kui tahad sammu veel kaugemale minna ning pakkuda ettevõttele ka väärtuslikku infot tarbijate käitumise kohta, siis seadistage Google Analyticsis ka konversioonid. Need konkreetsed eesmärgid, nagu näiteks uudiskirja tellimused või tooteostud, aitavad mõõta SEO strateegia mõju äritulemustele.

Järjepidev monitooring ja kohandamine on SEO-s hädavajalikud. SEO ei ole ühekordne tegevus, vaid pidev protsess. Analüüsi regulaarselt oma veebilehe toimivust ja kohanda strateegiat vastavalt muutuvatele trendidele ja tulemustele. 

Tee ka konkurentide uuringut, et tuvastada võimalikke võimalusi ja parandada oma strateegiat. Tutvu konkurentide veebilehtedega, analüüsi nende sisu ja ära unusta kiigata ka nende sotsiaalmeediasse. Alati võib teha ka lihtsalt Google’i otsingut, et näha, kuidas ja milliste märksõnadega konkurendid otsingumootoris positsioneeruvad.

Näpunäiteid vigade vältimiseks

  • Loo piisavalt kvaliteetset sisu – väga vähese sisuga veebilehte on keeruline optimeerida. Google hindab kõrgemalt just neid lehti, millel on rohkem sisu eeldades, et kasutaja saab sealt rohkem kasulikku teavet.
  • Märksõnad, märksõnad, märksõnad – märksõnade kasutamisest on kasu vaid siis, kui neid on kasutatud läbivalt. Ära unusta kasutada neid ka pealkirjades, meta-kirjelduses ja piltide optimeerimisel. Seejuures sisus kasuta märksõna optimaalselt. Üleküllus võib ka liiga teha – igasse lausesse ei tasu kindlasti märksõna kunstlikult pressida, sest nii muutub tekst jällegi ebaloomulikuks. Kindlasti kasuta märksõna kohe esimeses lõigus.
  • Suunamised – 301 suunamine aitab otsingumootoril mõista, kui lehe aadress on muutunud ja tänu sellele on uue lehe indekseerimine lihtsam. Vigased lingid mõjutavad ka kasutajakogemust ja võivad kliente lehelt peletada, kui leht paistab vigane.
  • Kirjastiil – jälgi, et sinu kirjastiil ja -keel oleksid lugejasõbralikud ning viisakad. Väldi läbivalt suurte tähtede kasutamist, sest veebis mõjub see karjumisena.
  • Vähenda Javascript ja CSS-failide arvu – ülemäära suur hulk disainifaile muudavad kodulehe laadimist aeglasemaks ja kasutajakogemust ebamugavamaks.
  • Piltide optimeerimine – vaata üle lehele laetud piltide maht ja optimeeri need, mis on veebi jaoks ebamõistlikult suured. Optimeeritud piltide tulemusel paraneb lehe laadimiskiirus.

KKK ehk mida meilt kõige tihemini küsitakse?

1. Kui kaua võtab aega kodulehe optimeerimine?

Sellele paraku ühest vastust anda ei saa, sest sõltub paljuski sinu kodulehe hetkeseisust – kui mahukas see on, kui palju eeltööd on juba tehtud ning mis on seatavad eesmärgid. Selleks teostame sinu lehele analüüsime, selgitame välja kitsaskohad ja paneme paika tegevusplaani koos ajagraafikuga.

2. Kui palju maksab kodulehe optimeerimine?

Taas tuleb tõdeda, et üheselt vastata ei saa, aga kulude puhul on optimeerimine täitsa võimalik. Nimelt on SEO puhul palju selliseid töid, mille lehe omanik saab ise ära teha ning ei nõua tehnilise spetsialisti tööaega. Sellisel juhul võime meie teostada vaid analüüsi ja koostada tegevusplaani, mille järgi ettevõte ise oma lehe optimeerimisega tegeleb. Mõistlik on muidugi tehnilist spetsialisti siiski kursis hoida, et tehtud tööl oleks parim võimalik tulemus. Tehniline spetsialist saab aidata ka SEO tööde järgse ülevaatusega.

3. Kui kiiresti tulevad tulemused?

Sõltuvalt tööde järjekorrast, võib esimesi märke tulemustest näha juba paari kuu möödudes. Ent tegemist on pikema protsessiga ja esimest tulemuste analüüsi ei tasu teha enne 6 kuud.

Loe lähemalt, kuidas teostasime kliendile SEO optimeerimise ning millised tulemused õnnestus saavutada.

4. Kas garanteerite tulemuse?

Paraku spetsiifilist tulemust garanteerida ei saa, sest otsingumootorid ja teised veebilehed on samuti pidevas muutuses ja uuendamises. Seega on tegemist ühe suure elava organismiga, kus tuleb endast anda parim, et otsingumootorile olla meelepärane. Sellegipoolest ei ole SEO tööd mahavisatud vaev, sest ei veedaks meist keegi tunde sisu parendades ja lisades, kui sellel poleks tulemust.

5. Miks peaksin kodulehe optimeerimisega vaeva nägema, kui saan ka Google Ads tasulist reklaami osta ja kohe esilehele?

Tarbijad kipuvad olema skeptilised igasuguse reklaami osas ning tahavad tunda, et nende otsused ei ole mõjutatud ühegi turundaja ega reklaamija kavalatest nippidest. Nii on tekkinud suur grupp inimesi, kes juba põhimõtte pärast ei vali reklaamilinke. Seega tasub siiski ka orgaaniliselt enda lehe positsiooni parandada, et näidata tarbijatele, et tegemist on usaldusväärse ettevõttega.

Lõpetuseks

okkuvõttes on kodulehe optimeerimine üks olulisemaid samme, mida saad astuda oma veebilehe nähtavuse ja liikluse suurendamiseks. See on pidev protsess, mis nõuab regulaarset jälgimist, analüüsi ja kohandamist. Alates märksõnade valikust ja sisu optimeerimisest kuni tehnilise SEO ja linkide ehitamiseni on iga samm oluline veebilehe edukuse tagamisel otsingumootorites.

Pea meeles, et SEO ei ole kiire lahendus, vaid pikaajaline investeering sinu veebilehe tulevikku. Pühendumine kvaliteetse sisu loomisele, kasutajasõbraliku kujunduse pakkumisele ja pidevale tehnilisele täiustamisele aitab tagada, et sinu veebileht ei ole mitte ainult otsingumootoritele meelepärane, vaid ka sihtrühmale väärtuslik.

Ära karda kasutada professionaalseid SEO tööriistu ja vajadusel otsida ekspertide abi. SEO maailm on pidevas muutumises, ja selleks, et püsida konkurentsis, on oluline olla kursis viimaste trendide ja parimate praktikatega. Investeerides aega ja ressursse oma veebilehe optimeerimisse, investeerid oma ettevõtte kasvu ja edu. Kui sul aga veebileht veel puudub, siis aitame ka selle luua ning võtame kohe arenduses arvesse kõiki kvaliteetse kodulehe SEO omadusi.