Sotsiaalmeedia turundus – kahepoolne kommunikatsioon toob edu!

On vana tõde, et inimestele meeldib osta. Aga kellelegi ei meeldi kui neile müüakse! Eriti kehtib see tõde sotsiaalmeedia kanalites. Niisiis kuidas seda teha edukalt?

Ole usaldusväärne

Aina enam kasutavad ettevõtted oma jälgijate loodud ja jagatud sisu. See tagab suurema sisumahu ning toimib kui sõbra positiivne soovitus järgmisele huvilisele. Mitte ettevõte ei kiida oma toodet/teenust, vaid tavalised inimesed, päris kasutajad jagavad oma realistlikku kogemust. Ühine hea kogemus liidab kasutajaid ja toob uuesti tagasi tarbima. Oma brändi usaldusväärsuse tõstmiseks on hea viis motiveerida oma kliente sinu toodete/teenuste kohta tagasisidet andma. Vastutasuks paku sooduskupongi või mõnda muud brändiga seotud hüve. Postitused ja storyd levivad sõprade seas, kes suure tõenäosusega saavad ka positiivse tagasiside tõttu sinu uuteks klientideks. Boonusena saad oma lehele uut ja huvitavat sisu toota.

Paku värsket ja originaalset sisu

Kasutajate hirm millestki huvitavast ilma jääda on pidev, seetõttu on lühiajalise haarava sisu loomine (storys) ideaalne viis nende tähelepanu köita ja hoida. Jaga tõsielulisi klippe, näita kuidas elu käib kulisside taga, jaga õpetusi, äpardusi, huumorit. Võimalusi on lõputult. Näiteks storyde kaudu tagaside küsimine, kus kasutaja saab lihtsalt “EI” või “JAH” vastusega enda arvamust avaldada.

Mõtle videoformaadi peale

Inimesed jumaldavad vaadata lugusid, millega nad suudavad samastuda ja mis on kaasahaaravad. Loo nn seeriaid, kus lugu on pikem kui vaid üks videopostitus. Visuaalsed seotud lood on ka tagantjärele tarbides köitvad ning loovad väärtust pikemaks ajaks. Videote kasutamine turunduses võimaldab selekteerida välja huvilised, kes on videot vaadanud näiteks rohkem kui minuti ning sellele sihtgrupile saab hiljem reklaami suunata.
Samuti tasub teha otseülekandeid (live). Need tõmbavad palju rohkem tähelepanu kui järelvaadatavad, sest sündmus toimub just nüüd, praegusel momendil. Vaatajal on võimalus ise interaktiivselt hetkest osa võtta ja kaasa rääkida.
Kasuta oma ettevõtte töötajaid, koostööpartnereid, kasutajaid – see kõik aitab ettevõttel oma tarbijatele lähemale jõuda.

Kasuta mõjuisikuid ja sisuturundajaid

Suunamudijate (influencer) valik on suur, nende jälgijaskond kordades suurem. Kõige suurema fännibaasiga mõjuisik ei pruugi aga olla kõige parem valik sinu jaoks. Tema üksainus postitus ei tee ettevõtte jaoks mitte midagi ära. Koostöö peab olema pikaaegne. Parem valik võib olla hoopis suurem hulk väikseid tegijaid, kellel kõigil oma erinev jälgijaskond. Usalda mõjuisikute soovitusi ja anna neile vabad käed. Ega ilmaasjata pole neil sadu jälgijaid ja arvamuse avaldajaid. Nad ei saa aga teha sinu eest ära kogu tööd, saavad vaid suunata uued potentsiaalsed kliendid sinu hoovi. Edasi pead ise tootma põnevat sisu, et uudistaja lojaalseks tarbijaks muutuks. Influencereid otsides tee kindlaks, et nad väärtustaks samasuguseid põhimõtteid nagu sinu brändki. Sel juhul võid olla kindel, et jälgijate seas on see sihtgrupp, kes sinu tootest/teenusest huvituvad.

Suhtle kliendiga

Võimalusi suhtluseks on mustmiljon – Facebook Messenger, Intagram, WhatsApp, Viber, WeChat, SnapChat. Need ei ole mõeldud vaid eraisikute vaheliseks kasutamiseks, väga edukalt saavad neid ära kasutada ka ettevõtted. Näiteks: klient vaatab e-poest toodet, tal tekib küsimus. Kõige kiirem ja lihtsam viis tal sinuga ühendust võtta ongi suhtlusäppide abil.
Kui sa ise ei saa pidevalt kättesaadav olla, kaalu chatbot’i ehk roboti lisamist. Nad on alati olemas, olenemata kellaajast ja muudavad sinu klienditeeninduse kiiremaks, kuna suudavad korraga vastata paljudele.
Telefonid ja e-mail ei ole enam number üks – tänapäeval on inimesed palju altimad suhtlema läbi erinevate sotsiaalmeediakanalite ja chatide. Ole paindlik ja loo mugav keskkond oma klientidega suhtlemiseks.

Kasuta sihtimist (targeting & retargeting)

Targeting on väga mõjus funktsioon, mis võimaldab nähtav olla klientidele, kes sinu tootest/teenusest võiks olla huvitatud. Näiteks ei ole mõistlik reklaamida Pärnu kohviku lõunapakkumisi Tallinnas või huulepulki meestele. Suuna oma reklaamiraha sinna, kus on ostjad!
Retargeting on veel võimsam vahend suunamaks reklaame inimestele, kes on korra sinu vastu juba huvi üles näidanud. Nemad on juba nn tuttavad, kodulehel käinud ja seega on neid lihtsam kutsuda järgmist sammu tegema. Ka see on omamoodi kommunikatsioon sinu ja kliendi vahel. Tuleta talle ennast ja oma teenust/toodet meelde ja suuna õigesse kohta. Kutsu ta tegutsema!
Tänapäeval on võimalik suunata reklaami väga kindlatele sihtgruppidele väga kindlatel aegadel. Tasub õppida seda ära kasutama.

Ning mis kõige tähtsam. Mobiilivaade alati esimesena! Kontrolli, et sinu loodav sisu oleks hästi tarbitav mobiilsetest seadmetest. Mobiiltelefonid käivad meiega kõikjal kaasas. Käsi haarab esimesena just telefoni järele, kui on vaja midagi kiirelt otsida, osta või meelt lahutada!