E-poe edu ei sõltu ainult toodete kvaliteedist

Juba ammu ei räägi keegi enam veebipoodide eelistest, kõigile on selge, et ilma ei saa. E-kaubandus võitleb armutult iga kliendi eest, pakkudes igaühele midagi. Kogemus aga näitab, et ei piisa vaid kvaliteetsetest toodetest, ostukorvist ja maksevõimalusest – on rida muid tegureid, mis müüki kas suurendavad või pidurdavad. Kõige olulisemaks hea turundusstrateegia kõrval on veebilehe kujundus ja funktsionaalsus.

Hea otsing

Umbkaudu kolmandik kõigist veebipoe klientidest kasutavad soovitud toote leidmiseks otsingukasti. Nad kas juba teavad, mida osta plaanivad ja soovivad kiiresti õige esemeni jõuda, et enne ostu veel viimast korda hinda ja kvaliteeti kontrollida või on neil vaid ähmane nägemus sellest, mida nad otsivad ja loodavad, et otsingutulemus juhatab neile õige teeotsa kätte.


Selleks, et sinu e-poe otsing annaks võimalikult häid tulemusi, mõtle alustuseks kogu e-poe tegemine hoolikalt läbi: milline on sinu klient, millised on tema ootused ja vajadused ning kui lai on sinu tootevalik. Muuda otsing näiteks filtreeritavaks – kaubamärgi, värvi, hinna ja muude tegurite järgi või kasuta nn nutikat otsingut, mis hakkab vastuseid pakkuma juba siis, kui otsingusse on sisestatud esimesed kolm tähte.

Visuaalsed tootelehed

Enne kui inimene suurt ja säravat „Osta“ nuppu vajutab, kõhkleb ta kaua – “Kas see toode on ikka täpselt see, mida ma soovin?”, “Kas see on kvaliteetne?“. Ülevaatlik info on lehel justkui kõik olemas, aga kuna meie loomuses on enne ostmist toodet näha, käega katsuda ja järgi proovida, siis lihtsalt värvi ja suuruse valikust ning ühest kesisest pildist jääb tänapäevases e-poes väheks.


Konkurentsieelise annab sulle see, kui kasutad ära tänapäevaseid tehnoloogiaid nagu näiteks virtuaalset reaalsust, 3D-kujutist, liitreaalsust – ehk too kliendile läbi visualiseerimistehnoloogiate füüsilise kaupluse kogemus lähemale ja leevenda seeläbi tema kõhklusi enne ostmist.

Soovitused

Lase oma ostjatel toodetele arvustusi kirjutada, vasta nende küsimustele ja kommentaaridele. See tekitab usaldust sinu ning sinu toodete vastu ja aitab neil teha teadlikumaid ostuotsuseid. Teiste klientide kommentaarid mõjuvad kui erapooletud hinnanud ja on seetõttu usaldusväärsemad kui müüja ülepaisutatud ilusõnad. Lisa oma e-poe lehtedele ka sotsiaalmeedia nupud nagu Twitter, Instagram ja Pinterest. Nii saavad tarbijad jagada ja kommenteerida sinu lehe sisu kiiremini.

Ka blogi pidamine suurendab sinu usaldusväärsust, läbipaistvust ja lisab väärtust sinu klientidele. Nii saad teavitada neid uutest toodetest ja eripakkumistest. Samuti anda nõu, tutvustada enda meeskonda ja kutsuda huvitavaid kaasautoreid blogisse kirjutama. Blogi teemadering ei ammendu kunagi, see on nagu lõputu kaev, kust oma e-poe lehele värsket sisu ammutada.


Soovita ka ise klientidele tooteid, mis võiksid neile huvi pakkuda. Ristmüük aitab suurendada ostukorvide kogumahtu ja müüa rohkem tooteid. E-poe lehel saab toote alla lisada kas sarnaseid tooteid või näiteks saata kliendile hiljem sarnase tootevalikuga personaliseeritud e-maile.

Nupp “Lisa ostukorvi”

Nupp “ostukorvi lisamine” on kõige suurem kutse tegevusele (call to action) igal e-poe lehel. Tee see nupp suureks ja aseta see lehe muudest segavatest elementidest eemale. See peab olema kergesti leitav, kasutatav ja miks mitte eristuvat värvi. Erinevate uuringute kohaselt toimib punane kõige paremini, kuna tekitab tunde, et asjaga on kiire, osta tuleks kohe.

Nupp “Lihtsustatud kassa”

Enam kui pooled ostjad loobuvad ostukorvist enne kui tehing on lõpetatud, sest see võtab liialt kaua aega. Ostmine peab olema lihtne, kerge ja mugav. Ära palu kliendil ostu sooritamiseks sisse logida või uus konto luua ja ära nõua, et ta sisestaks tohutul hulgal infot enda kohta enne, kui ostu sooritamise viimases etapis. Parim lahendus on luua väga lihtsa kujundusega üheleheline kassa ning võimalus ühe klikiga kassasse jõuda.

Paku oma klientidele erinevaid makseviise, see muudab kasutajakogemuse kordades paremaks. Eestlane näiteks eelistab alati maksta pangaülekandega. Ära keela talle seda. Enamik veebipoode aktsepteerib Visa ja MasterCardi, aga kui sinu kaupu ostetakse ka väljastpoolt Eestit, siis peaks kaaluma ka PayPali või American Expressiga tasumise võimalust.

Nupp “Tagastamistingimused”

Tagastamispoliitika alused peavad olema e-poe lehel kiiresti leitavad ja üheselt arusaadavad, sest enne ostu sooritamist külastab antud lehte iga teine potentsiaalne ostja. Palun ära peida seda infot, vaid too hoopis paremini esile ning lisa kindlasti olulised kontaktid, kuidas vajadusel kiiresti ühendust võtta. Kliendid tänavad sind!

Nupp “Klienditeenindus”

Kuigi kodulehe tegemine tundub tänapäeval imelihtne ja uusi e-poode tekib juurde nagu seeni pärast vihma, siis on paljude jaoks veebist ostmine ikka veel hirmutav. Müüjat pole näha, küsimusi esitada ei saa ja tagastusinfo on raskesti leitav. Kõik on liialt anonüümne. Lisa oma lehele mõni suhtlusäpp või chatbot ja klienditeenindaja ongi kohe ja kogu aeg olemas. Mure lahendatud.


Kindlasti võiks olla e-poel ka sisuleht „MEIE“. Seal saad tutvustada oma brändi: mida ja miks pakud, mis on sinu eelised ja tugevused, kuidas eristud konkurentidest. Lehele saad lisada pilte ja videosid oma töötajatest ja klientide positiivset tagasisidet.

Ära ei tohiks unustada ka tehnilisi aspekte, mis peavad veatult töötama selleks, et tagada kliendile positiivne kasutajakogemus. Kõige tähtsamad on kiirus, mobiilsus ja turvalisus:

1. Kiirus

Enne kui inimene üldse midagi ostma saab hakata, peab ta sinu lehele jõudma. Kui sinu leht ei avane või selle laadimine võtab kauem aega kui 2-3 sekundit, siis ligi 50% külastajatest loobub üritamast ja suundub järgmise e-poe poole. Otsingumootorid nagu Google lükkavad sind aeglaste laadimisaegade tõttu armutult otsingutulemustes allapoole ja sinu lehe külastatavus kukub veelgi.

2. Mobiilsus

Mobiilivaade esimesena! Kui soovid, et sinu e-pood oleks kasumlik, tuleb see kindlasti optimeerida nii mobiiltelefonide kui ka tahvelarvutite jaoks. Nii võid olla kindel, et veebileht töötab hästi ja näeb hea välja, hoolimata sellest, millist seadet sinu kliendid kasutavad.

3. Turvalisus

Võimalik andmevargus on veel üks põhjus, miks inimesed e-poest eemale hoiavad. Nad kardavad, et nende krediitkaardi andmed, isiklik teave ja muu tundlik info varastatakse, kui nad ostes oma andmed sinu e-poe lehele sisestavad. Seetõttu kasuta alati omal lehel SSL sertifikaati ja hoolda oma kodulehte regulaarselt Kui soovid rohkem ideid, kuidas oma e-poodi ehitada, kujundada või uuendada nii, et see teeniks sinu ettevõttele suuremat kasumit, siis võta ühendust Web Systemsi meeskonnaga ja tule tasuta konsultatsioonile.