Mida uue kodulehe tellimisel ja tegemisel silmas pidada?

Kas sulle tundub, et sinu ettevõttele oleks aeg uus koduleht teha? Olemasolev leht on oma aja ära elanud? Funktsionaalsus ja disain vajavad uuenduskuuri? Kas sul võib olla see tunne sellepärast, et veebileht on aeglaseks jäänud? Müük ei toimi? Külastajad lahkuvad lehelt kontakti võtmata? Konkurendid on juba uue lehe loonud ja jooksevad sellega eest ära? Põhjuseid uue kodulehe tegemiseks võib olla erinevaid ja kui sinu sisemine hääl sulle sellest märku annab, on aeg seda kuulda võtta ja tegutsema hakata.

Ideest eesmärgini

Esimese sammuna uue kodulehe tegemisel tuleks aimu saada enda vajadustest. Vaata üle, mis olemasoleval lehel juba olemas on ning mida ja miks juurde oleks vaja. Mida selgemad on ideed, seda lihtsam on saavutada eesmärk. Iga koduleht täidab kindlaid ülesandeid – olgu selleks pakkuda võimalust kliendil mugavalt läbi e-poe šopata (https://upgr8.ee/) või siis jagada informatsiooni tegevuse kohta ning pakkuda võimalust lihtsalt ja kiirelt kliendil sinuga kontakteeruda (https://puitpaneel.ee/).

Alustuseks küsi endalt, millised on eesmärgid, mida uus veebileht peaks täitma?

Pane need endale kirja, et veebitegija poole pöördudes oleks lihtne kirjeldada enda ideid ja vajadusi.

Vaata üle enda ettevõtte bränding, milline on logo, ettevõtte värvid, küsi endalt, kas oled nendega rahul? Kui mitte, siis on õige aeg nende uuendamiseks – kodulehe disaini seostatakse ettevõtte identiteetiga.

Milliseid funktsionaalsusi oma uuel lehel näha soovid? Mis parandaks ja kiirendaks sinu enda tööd ja mis aitaks kliendil sinu lehel eesmärgipäraselt surfata? Kas koduleht on vaja liidestada mõne majandushaldustarkvaraga?

Õige koostööpartneri leidmine

Olles paika saanud ideed, uuri erinevate veebiarendusega tegelevate ettevõtete kodulehti. Pädevuses veendumiseks tutvu portfoolioga, et saada aimu arendajate ja disainerite käekirjast.

Kas teadsid, et tihtipeale on veebilehe jaluses märge selle kohta, kes on kodulehe autor. Web Systemsi tehtud kodulehe tunned ära jaluses meie logost.

Kontrolli portfoolioga tutvudes, kas ettevõtte veebileht on turvaline (HTTPS), jälgi lehe kiirust, kui mugav on veebilehel liigelda ning kas kõik funktsioonid töötavad. Ja mis kõige tähtsam – kas varasemalt tehtud tööde stiil on sulle meelepärane.

Pakkumisel ja pakkumisel on erinevus

Selleks, et saada võimalikult täpne pakkumine, on vaja ka täpset ideede kirjeldamist.

Võid avastada, et sinu päringule annavad veebitegijad väga erinevaid hinnapakkumisi, mis võivad ulatuda mõnesajast eurost kuni viiekohalise numbrini. Miks pakkumised nii erinevad on? Madalaim pakkuja kasutab tõenäoliselt template lahendust ja hinnaskaala keskmisest kõrgemad pakkujad custom lahendust. Mis on nende kahe vahe? Selle kohta võid leida palju materjali internetist, näiteks sellest välismaisest blogipostitusest või ühest meie enda varasemast blogipostitusest. Ka hea veebitegija on kindlasti nõus sulle template ja custom lahenduste erinevused lahti selgitama ja soovitusi andma.

Kui endal uue veebilehe tegemise kogemus puudub, oleks mõistlik pöörduda ettevõtte poole, kes pakub terviklikke lahendusi alates disaini ja logo valmistamisest kuni lehe liidestamise ning optimeerimiseni (SEO). Sel juhul ei pea sa ise hiljem üksinda lehe puuduste kallal pusima. Kontrolli üle, kas pakkumine sisaldab sinu ideede elluviimist. Üks oluline punkt on veel – kas sul tekkis veebitegijaga ka inimlikul tasandil hea klapp? Uue kodulehe tegemine on pikk protsess ja selle edasine haldamine pidev töö, seega oleks hea, kui koostöö kestaks pikalt.

Tark ei torma

Meie senine praktika on näidanud, et tuleb valmis olla muutusteks nii ideede kui eelarvega.

Kodulehe tegemine on justkui remondi tegemine – asjad ei kipu minema plaanipäraselt.

Selle vältimiseks on parim lahendus koostöös veebilehe arendajatega võimalikult palju eeltööd ära teha. Suhelda põhjalikult ning kokkulepped hoolega läbi analüüsida. Selleks oleme meie oma töö jaotanud mitmeks etapiks, et kliendiga pärast iga etappi aeg korraks maha võtta ning üheskoos üle vaadata, mis seni on tehtud ning uurida, kuidas klient rahul on. Lihtsam ja säästlikum on teha muudatusi võimalikult varases etapis. Hea suhtlus ning koostöö hoiab ära halvad üllatused ja eelarve lõhki mineku.

Mõtle tulevikule

Pole paremat tunnet kui see, et miski saab valmis! Samas veebilehte tellides tuleks mõelda juba sellele, mis saab pärast uue lehe ülespanekut.

Kes hakkab lehte edaspidiselt haldama?

Millised on edaspidised igakuised kulud seoses veebilehega? Kui tihti peaks lehte hooldama ning mida see endas hõlmab? Selliseid küsimusi tuleks küsida juba täitsa alguses. Hea koostööpartner õpetab sulle, kuidas oma kodulehe eest hoolt kanda.

Kui uut kodulehte planeerid, ära lähtu ainult äri hetkeolukorrast. Iga ettevõte on loodud kasvamiseks ja uus koduleht peaks arvestama ka tulevikuvajaduste ja -võimalustega. Kui pool aastat pärast uue kodulehe valmimist on vaja lehel mõnda uut funktsionaalsust või kasvab e-poes ostjate arv mitmekordselt, kuid sinu mõned kuud tagasi valminud koduleht sellega hakkama ei saa, võib see tulla halva üllatusena.

Kokkuvõtteks

Kodulehe tellimisel pane paika enda ideed ja soovid, seejärel otsi hoolega hea koostööpartner, kelle varasema tööga sa oled rahul ja kellega on mõnus suhelda. Süvene põhjalikult tehtud pakkumisse ning jälgi, et sinu vajadused oleks kaetud. Alusta varakult kodulehe planeerimisega, sest head asjad võtavad aega ning liigse kiirustamise tõttu võib lõpptulemus kannatada saada või eelarve lõhki minna. Ära unusta ka kodulehe sisu ehk tekste – kes need kirjutab ja kes need kodulehele sisestab. Küsi veebitegija käest, kas nende arendatav koduleht on ka SEO sõbralik ja uuri juba varakult, mis saab pärast veebilehe valmimist ja kuidas seda edaspidi hooldada ja hallata.

Lõppu üks soovitus veel. Isegi kui sa päris täpselt ei tea, mida vajad, aga tead, et leht on ajale jalgu jäänud – võta ikka spetsialistiga ühendust. Aruta oma mõtted, kõhklused ja kahtlused koos eksperdiga läbi, sest asjatundja on ka see, kes aitab mõtted liikuma panna kui ise ei oska kõike sõnastada. Koos saab kõik läbi mõelda ja parima tulemuseni jõuda!

Kui mõtled uue kodulehe tegemisele, oleme hea meelega abiks! Võta meiega ühendust ja tule tasuta konsultatsioonile!