Kodulehe disain on teie ettevõtte visiitkaart! Võtame aluseks WordPressi platvormi ja kujundame sinna peale personaalse lahendusega disaini, mis annab edasi teie firma üldist iseloomu, eristub konkurentidest ja on külastajale mugav kasutada. Meie lähtume 7-st peamisest disainiprintsiibist, mis muudavad teie kodulehe esteetiliselt atraktiivseks, kasutajasõbralikuks ja efektiivseks.
Lihtsus
Üledisainitud koduleht ei tööta! Liiga paljude erinevate elementide lisamine rikub kasutajakogemuse, viib külastajate tähelepanu eemale kodulehe põhieesmärgist ja raskendab lehel liikumist. Lihtsus, funktsionaalsus ja kasutajamugavus on märksõnad mida järgime.
Värvid
Värv edastab sõnumeid ja kutsub esile kasutajas emotsioone, seetõttu edukalt valitud värvikombinatsioonid suurendavad külastajate seotust ja huvi kodulehe vastu. Lähtume reeglist, et üle 5 erineva värvi me kodulehe disaini puhul ei kasuta. Üldjuhul juba 3 erinevat värvitooni on piisav, et luua visuaalselt põnev lahendus.
Kirjastiilid
Kodulehel olevad kirjastiilid peavad olema lihtsalt loetavad. Kasutame näiteks sans-serif fonte Arial ja Verdana. Parim suurus kodulehe lugemiseks on 16 pikslit ja selleks, et kujundus oleks ühtlasem ning lugemine sujuvam, kasutame maksimaalselt 3 erinevat kirjatüüpi ja 3 erinevat kirjasuurust. Sisutekstid peavad olema hästi loetavad ka otsingumootorite jaoks (SEO), sisaldades olulisi märksõnu ning metaandmeid.
Visuaalid
Lehe visuaal ja tekstid peavad moodustama omavahel ühtse terviku. Kõik kodulehele paigutatavad fotod, illustratsioonid, videod jne valime koostöös teiega, et need toetaksid ettevõtte kuvandit, eesmärke ning eripära. Esmamulje on väga oluline, sellest sõltub, kas koduleht jätab külastajale professionaalse ja usaldusväärse mulje.
Järjepidevus
Kodulehe disain eeldab tuttavate mustrite kordumist ehk järjepidevust kõigil sisulehtedel. Kirjastiilid, suurused, pealkirjad, alapealkirjad ja klikatavad nupud peavad tervel lehel olema ühesugused. Kui kodulehe keskkond äkitselt muutub, kasutajaloogika erineb pealehel kogetust, siis külastaja satub segadusse, pettub ja lahkub lehelt.
Lugemismustrid
Digiajastu on muutnud inimeste lugemisharjumusi, enam ei loeta tekste algusest lõpuni läbi, vaid libisetakse kiirelt pilguga üle teksti – tänapäeval rohkem skaneeritakse tekste silmadega ehk libiloetakse.
F-tähe kujuline muster on kõige tavalisem viis, kuidas külastajad tänapäeval veebisisu loevad. Uuringud on leidnud, et enamik sellest, mida inimesed esmalt näevad, on ekraani ülaservas horisontaalreal ja vasakus leheservas. F-kujuline paigutus jäljendab meie looduslikku kirjutamis- ja lugemismustrit läänes (vasakult paremale ja ülalt alla). Samas ei tohi unustada, et osad loevad lehte hoopis ülevalt alla kas Z-tähte või siis E-tähte meenutava trajektooriga. Seetõttu kodulehe disain paigutab kõige olulisema sisu ja navigeerimiselemendid nendele tähelepanuteedele, kus neid kõige rohkem märgatakse.
Mobiilivaade
Meie meeskonnal kehtib reegel – mobiilivaade esimesena! Ligi 60% eestlastest kasutavad interneti kasutavad veebis surfamiseks ja ostude sooritamiseks oma telefoni. Seega toetub kodulehe disain kindlale arusaamale, et iga loodav lehekülg peab olema skaleeruv ehk sobituma erinevate ekraanisuurustega (mobiil, tahvel, sülearvuti, lauaarvuti).
Loetavus
Liigsed tekstid koormavad külastajat, seetõttu on oluline, et kodulehe disain muudaks teie info kergesti loetavaks ja haaratavaks. Seda saab luua nn plokk-süsteemi abil, lisades vaheldumisi tekstide plokke, vahepealkirju, visuaalset materjali, sotsiaalmeedia kanalite linke jne. Tekstide puhul näevad inimesed esimesena sõnu ja fraase, mis on värvilises, paksemas või suuremas kirjas, alla joonitud või toonitud taustal, eristuvad muudmoodi ülejäänud tekstist.
Kasutajamugavus
Külastajad viibivad rohkem aega kodulehtedel, mis on kergesti arusaadavad ja kus on lihtne navigeerida. Mõtleme läbi kodulehe struktuuri, kuidas jõuab külastaja ühest kohast teise. Katsetame läbi, kas antud tee on lühim ja testime tulevase sihtgrupi peal kas võimaldatavad otsingud on esitatud kõige mugavamal moel. Võimalusel jälgime alati kolme kliki reeglit – külastaja jõuab alati vajaliku infoni kolme klikiga.
Kiirus
Kellelegi ei meeldi koduleht, mille laadimine võtab liiga palju aega. Ligi pooled veebikülastajatest eeldavad, et leht laetakse 2 sekundi jooksul või rutem ja nad lahkuvad kui see võtab rohkem aega. Seetõttu optimeerime visuaale, minimaliseerime skripte, pluginaid ja muid tehnilisi vidinaid. Tihendame HTML-i, JavaScripti ja CSS-i. Otsimootorites oled seda kõrgemal kohal, mida kiiremini leht avaneb. Google tahab, et asutajad leiaks kõigepealt lehed, mis pakuvad head sisu ning avanevad kiiremini.
Kodulehe edu sõltub läbimõeldud kodulehe disainist. Odavad, juba valmislahendusega template-kodulehed tunduvad esmapilgul küll ahvatlevad, kuid on kokkuvõttes kulukamad kui personaalne kodulehe disain. Põhjuseks on nn spagetikood, ehk tarkvara lähtekood, millel puudub selge struktuur ning mis on tarbetult keerukas oma funktsionaalsuse kohta. Seda hiljem muuta või parandada on väga keerukas ning kulukas.
Meie meeskonnas on suurte kogemustega disainer, kes pühendab oma aja ning teadmised selleks, et luua parim võimalik kodulehe disain teie ettevõttele.
Soovid lisainformatsiooni? Võta meiega ühendust ja tule tasuta konsultatsioonile!